Koľko vody pijete?

June 17, 2019

Všetci vieme, že voda je zdravá, ale koľko vody by sme mali denne vypiť? Aká je ideálna teplota vody a ako často ju piť? Na tieto otázky neexistuje jednoznačná odpoveď. Tu je niekoľko tipov, ktoré Vám pomôžu zorientovať sa.

 

Ľudské telo,mozog a životne dôležité orgány tvorí z väčšej časti voda a hydratácia je pre ich správne fungovanie veľmi dôležitá. Vyvážený pitný režim zabraňuje dehydratáci, podporuje vyplavovanie toxínov z tela a prospieva zdraviu.

 

Čo je dehydratácia?

Dehydratácia je stav, ku ktorému dochádza, keď vylučovanie tekutín prevyšuje ich príjem. Zvýšená telesná aktivita (cvičenie), vysoké teploty počas letných mesiacov alebo choroba (horúčka) nástup dehydratácie urýchľujú. Ťažká dehydratácia môže byť zdraviu nebezpečná, jej najčastejšie symptómy sú: pocit sucha v ústach, slabosť, závraty alebo mdloby.

Voda je najdôležitejším zdrojom energie v ľudskom tele. Dehydratácia spôsobuje spomalenie enzymatických procesov, čo môže viesť k únave a malátnosti.

 

Vypočítajte si svoju denný príjem vody

Dospelý človek v priemere denne stratí 10 šálok vody dýchaním, potením, močením a vylučovaním telesného odpadu (stolica).  

Pitie dostatočného množstva vody je dôležité, aby ste zostali fit. V priemere by mal človek vypiť 6-8 pohárov vody denne. Ak si chcete vypočítať presný denný príjem tekutín, vydeľte Vašu telesnú hmotnosť 2 a toto číslo následne vydeľte číslom 8. Výsledkom je minimálne množstvo 200 ml šálok, ktoré by ste mali denne vypiť. Počas zvýšenej telesnej aktivity (cvičenie), vysokých teplotách alebo počas opaľovania príjem vody zvýšte.

Vodu sčasti prijímate aj z jedla, ktoré konzumujete alebo z iných nápojov, ktoré pijete. Berte však do úvahy, že nápoje na báze cukru ako napríklad malinovka a ovocné džúsy sú zdrojom nadmerných kalórií.

 

Pite počas celého dňa.

Pitie vody v konkrétny čas maximalizuje jej účinky v tele:

  • Vypitie pohára vody ihneď po prebudení pomáha zaktivovať vnútorné orgány.

  • Pitie vody v práci zabraňuje únave a zvyšuje produktivitu.

  • Pitie vody pred jedlom napomáha tráveniu.

  • Pohár vody pred kúpaním pomáha znižovať krvný tlak a pitie vody pred spaním zabraňuje mozgovým príhodám a srdcovým infarktom.

Pamätajte si, ak máte pocit smädu, už ste dehydratovaní!

Pitie studenej vody môže urýchliť Váš metabolizmus a spaľovať kalórie. Účinok zrýchleného metabolizmu začína asi 10 minút po konzumácii vody a vrcholí 30-40 minút po pití. Studená voda zostane dlhšie čerstvá, pretože nízke teploty zabraňujú hromadeniu baktérií.

 

 

Tags: sport, cycling, byciklovanie, bratislava, pitny rezim, pitný režim, dolphin

Please reload

Recent Posts

October 10, 2019

June 17, 2019

Please reload

Archive
Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Google+ Social Icon
Please reload